BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, 19 October 2012

buat sahabat:)




sahabat


aku dan kamu
kini ditakdirkan bersama
biarpun kita sebelum ini
tidak mengenali budi dan pekerti
namun..
kerana anugerah pertemuan ini 
kita bisa saling memahami
mendalami dan mendapingi 
kini ikatan suci ini sama kita sirami
sama kita hayati
demi menuju redhaMu illahi 
biarpun kadang2 ada waktunya kita berduka
ada waktunya kita bisa tertawa dan 
inilah jua pahit manis 
yang harus kita lalui bersama
semakin kita menempuh kedewasaan ini
semakin utuh ikatan ini terpatri 



kata orang 
berhati2 memilh sahabat 
kerana mungkin sahabat terdekat 
adalah musuh paling ketat,
mungkin juga sahabat yang dibenci
adalah sahabat yang paling memahami

memang benar wahai sahabatku
manusia itu bukan sempurna 
tidak bisa memiliki segalanya
biarlah kita memiliki seadanya
walau siapa jua yang mendampingi kita

sahabat
dlm meniti perjalanan ini
yg buruk kita jauhi
yg baik kita jadikan inspirasi
krn dilahirkan insan itu
utk saling melengkapi 

sahabat
kiranya diri ini pernah mengguris hati kcilmu
ampun maaf ku pinta darimu
bkn bermaksud aku tidak menghargaimu
krn aku juga insan sepertimu
yg sering dihambat bisikan nafsu
dan godaan sang penghasut yg tidak putus2
untuk menghancurkn mahligai persahabatan ini
tapi aku percaya ikatan ini tidak akan terputus 
kiranya kita saling percaya
krn itulah jua erti cinta kasih dan setia

sahabat
jgn lah kau lupa pesan para pendeta, jga org tua 
krn mereka ini lebih mengetahui 
erti pershabatan d dunia
sahabat
jika suatu hari nnt aku sudah tiada 
ziarahilah pusaraku 
biarpun kita tidak bisa bersua..


memori kita abadi selamanya

Saturday, 13 October 2012

cinta dalam islam



Ya Aziz.....
jika cinta adalah ketertawanan,
tawanlah aku dengan cinta kepada-Mu
agar tidak ada lagi yang dapat menawanku 
selain Engkau

Ya Rahim....
jika cinta adalah pengorbanan
tumbuhkan niat dari semua pengorbananku
semata-mata tulus untuk-Mu
agar aku ikhlas menerima apapun keputusan-Mu

Ya Robbii...
jika rindu adalah rasa sakit 
yang tidak mnemukan muaranya
penuhilah rasa sakitku 
dengan rindu kepada-Mu
dan jadikan kematianku 
sebagai muara pertemuanku dengan-Mu

Ya Robbii...
jika sayang adalah sesuat yang mempesonakan
ikatlah aku dengan pesona-Mu
agar damai sentiasa kurasakan 
saat terucap syukurku atas nikmat dari-Mu


Ya Allah.... 
jika kasih adalah kebahagiaan yang tiada bertepi
tumbukan kebahagiaan dalam hidupku 
disaat kupersembahkan sesuatu untuk-Mu

Ya Allah.... 
hatiku hanya cukup untuk satu cinta
jika aku tidak dapat mengisinya 
dengan cinta kepada-Mu
kemanakah wajahku hendak 
kusembunyikan dari-mu

Ya Ar-Rahman....
dunia yang engkau bentangkan begitu luas
bagai belantar yang tak dapat kutembus
malam yang gelap gelita
agar tidak tersesat dalam menapakinya..

Ya Ar-Rahhim....
biarkan alas kaki buat hamba 
agar jalan yang kutapaki terasa nikmat 
meski penuh dengan bebatuan runcing 
dan duri yang tajam
hamba sedar semua ini milik-Mu 
dan suatu saaT jika kau kehendaki 
semuanya akan kembali jua kepada-Mu

Hamba Pasrahkan Kehidupan Hamba Kepada-Mu



Friday, 12 October 2012

JATUH CINTA


ASSALAMUALAIKUM...


Yaa.. Allah,
jika aku Jatuh Cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang 
yang melabuhkan cintaya padaMu,..
agar bertambah kekuatan 
untuk mencintaiMu..

Ya.. Muhaimin,
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati 
seseorang yang hatinya tertaut 
padaMu agar tidak terjatuh 
aku dalam jurang cinta nafsu..

Ya.. Rabbana, jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling daripada hatiMu..

Yaa...Rabbul izzati,
jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang 
yang merindui syahid di jalanMu..

Yaa.. Allah 
jika aku menikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu..

Yaa...Allah 
jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
jangan biarkan aku tertatih 
dan terjatuh dalam perjalanan
panjang menyeru manusia kepadaMu..

Yaa...Allah 
jika kau halalkan aku merindu kekasihMu...
jangan biarkan aku melampaui batas 
sehingga melupakan aku pada 
cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu

Amin..

Semoga Allah meletakkan kita di bawah payung rahmat kasih-Nya..
Inyaallah....











Thursday, 11 October 2012

cinta

assalamualaikum..
kengkawan semua...

ary nie ak n kongsi ayt2 cinta skit..
kita ckap pasal cinta skit ye...:)
nie pon aku copy dr kwn aku...



cinta selayaknya seperti eekor rama-rama...
semakin kau mengejarnya semakin ia menjauhimu..
NAMUN..
biarkan rama-ramamu terbang bebas kemana pun jua..
siapa tahu suatu saat ia telah melihat rencah dunia,
ia kan mengibarkan sayapnya ke arahmu...
berlindung kepada mu daripada hujan dan panas..
dan melempiaskan keresahanya tentang perjalanan jauhnya...
dalam suatu pertemuan yang tak tersangkakan...




mungkin saja..
bagimu rama-rama yang kau kejar itu adalah segalanya..
NAMUN...
mungkin saja,
dia juga bukanlah rama-rama yang diperuntukkan Allah untukmu...
dan mungkin juga, rama-rama liar yang berkeliaran di luar sana 
adalah takdir yang diciptakan untukmu..




Tuesday, 9 October 2012

luahan perasaan..:(



Assalamualaikum…..
Ary nie ak bkn nk tulis pa.
Cma nk luahkan prasaan ja skit..
Klu korang nk komen ke x ke xkisah la..

Xtaw la sb pa 2 3 ary nie…
Byk ja msalah yg blaku kt ak…
Psal BF,psal mber…
Ntah la…

Ak nie jnis pndiam skit..
N ak mmg xpadai nk ambk hti org..
2 sb ak xkisah sgt klu da yg xpuas hti gan ak..
Mgkin 2 mmg pangai aku pn..
                           


Cuma bla ak da msalah..

smua msalah len kuar..
mgkin sb aku slalu pndam msalah2 lpas..
mgkin org xtaw aku da msalah sb aku xpnah nk kongsi msalah aku gan spa2..
mgkin sb 2 jgk korng xpnah tau msalah ak…
mgkin korng anggap ak ne xp’nah da msalah kn..
apa pn ak xp’nah nk slh kn mber2 ak..
klu pn da yg anggap ak nie xpatut da dlm klompok korng..




DAN





bt org yg aku syg slain mak N ayah aku…
sy tau sy bknya perfect utk awk…
sy mmg xpndai nk ambil hti awk…
sjak kita knl..sy slalu timbulkan msalah kt awk..
sy xp’nah fkir prasaan awk…
sy tau awk sygkn sy…
tp sy xp’nah nk ambil brt ttg ksih syg awk dkt sy…



Benar, memaafkan memang tidak mudah..
Memaafkan sedang hati masih berdarah kerana disakiti,
memang sukar sekali..
Apalagi jika yang mengkhianati tidak pernah peduli. .
Tidak pernah menghulur maaf..
Tidak pernah menunjuk kesal..
Malah seakan bergembira..
seolah olah tidak pernah berlaku satu
apa pun kesalahan atas bahunya…


ak cba tnamkan dlam hti ak tuk memaafkan
smua org yg rasa xsnang gan ak..







Wednesday, 3 October 2012

my happy day!!!

salam..
kengkawan semua..
ary nie xde sgt idea nk tulis entry..
cuma nk kongsi skit apa yg berlaku ary nie...

cantik x kek nie..

ary nie 3/10 kn...
klu korang nk taw...
ary nie adalah besday aku yg ke 23..
dh tua plak rasa..hihihi...
selain 2 aku nk trima kasih la kt smua yg wish my besday..
t'utama roomate aku...


azian,reen,mala,diba,&k.diela...
depa siap bg hdiah lg...
bkn pa dh lma xdpt hdiah..hihihi...
TERIMA KASIH SEMUA...
aku xlpa korang semua...
SAYANG KORANG!!!!

aku harap hary2 yg aku lalui lpas nie...
dapat aku lalui gan lbih baik...
semoga aku akan lbih matang tuk 
harungi hry2 mendtg...
semoga hry nie lbh baik dry smlm...^^
AMINNN^^






Tuesday, 2 October 2012


assalamualaikum...

kengkawan semua...
korang sihat ke???
aku je yg xshat nya.... :(




hurmmm..
sedihkan, time nie la nk skit pon..
xde ary lain ke...
itu semua ujian Allah...
mgkin DIA nk hpuskn dosa2 kcil yg kita lakukan...
DIA bt semua nie sb Dia syg kn kita...


"Ya Allah,jika sakit ini membuatkan aku lebih beriman dan membuatkan aku sedar akan kesilapan ku,maka aku sanggup ya Allah..dan jika sakit ini bisa menghapuskan dosa-dosa yang telah aku lakukan,maka aku juga sanggup ya Allah..dan engkau sembuhkanlah diriku dengan kekuasaanMu (bukan dengan ubat)..dan ampunilah dosa2 hamba ya Allah..sesungguhnya Engkau berkuasa mengubah segala sesuatu sedangkan makhluk tiada kuasa.."





Saturday, 29 September 2012


assalamualaikum kengkawan semua!!!!

1mggu aku blik cuti...
t'msuk la ponteng 1 hary klas..hihi
biasa la nk hbis sem nie mlas  lak,
pas2 klas plak,1 mggu brapa kli ja...



kebetulan wk2 aku balik 2 ..
akak aku tgh sakan dk bt coklat hiasan..
nk bt bisnes kononya..
bru nk start ,xtaw g berjaya ka dk..
tgk ja nnt..hrp2 menjadi la...

 



comelkn coklat2 nie..
nk mkn pon rsa sayang ja..
tiap2 malam nie la keja aku time cuti nie..
mmg letih tp best gak bt benda2 nie..
dk men gan coklat ja..








malam sblum aku blik...
aku suh la kak aku bt kek coklat..
COKLAT LAGI...
kek 2 aku suh la dia tuis skit..
sempena besday aku yg akan datang xlama lg..




2 je la stakat nie...
len kli da cita..
aku kongsi len yeee...
byeeee....

Saturday, 22 September 2012

CINTA ILAHI

salam semua,
apa khabar...
dh lama dh ak xbt entry

nie aku nk kongsi sikit la...
korang pernah bercinta x??
pasti pernah kn..
aku pun sma la..


tp nie aku bukan nk cita pasal cinta pada manusia,
tp cinta pada Allah..

apabila kita mencintai Allah,
hakikatnya kita memiliki segalanya-galanya,
inilah CINTA yg tidak akan terpisah oleh ruang,
jarak,masa,harta dan kematian...

KERANA...

xkala kita gembira,
Dia akan bersama kita..

xkala kita susah,
Dia juga sentiasa bersama kita..
xkala kita sedih,
Dia juga xjemu mendengar tangisan kita..
Dia juga sentiasa mendengar luahan hati kita,
xkala semua orang menjauhi kita




semua yg aku tulis nie..
xde maksud apa2..
cuma saling mengingat..

"Jangan biarkan sehari dalam hidupmu 
tanpa memikirkan tentang Islam"


Ya Allah,
sekiranya aku jatuh cinta,
maka jatuhkanlah cintaku pada seseorang 
yang melabuhkan cintanya pada-Mu,
agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

saling mengingat...
untuk aku...
untuk kamu...
untuk semua...

Saturday, 15 September 2012

~~Pesananan~~


salam semua :)
bukan nk ckp pa cuma saling berpesan

+ usah terlalu membenci akan satu wajah, kerana rindu pasti bertandang..



+ jangan merindu pada kenangan, kerana pasti akan mengalir air mata kesedihan..



+ jangan dikenang-kenang akan cinta lalu, kerana akan ada kecewa yang hadir...





btul kn klu org dlu2 ckp


jgn benci sgt kt seseorg 2,

ntah2 nnt kita kawin gan org 2..

tp klakar kn time sek2 dlu ar org slalu ckp mcm 2
t'igt plak zaman2 sek dlu..

2 la aku skrg nie..xnk benci sgt N syg sgt kt org..
xnk nnt..
1)menyesal xsudah bila kena tggl klu syg org sgt2
2)tkt nnt tiba2 dia plak jdoh kita nnt klu benci org 2 sgt2..
semua 2 kita xbleh nk kta pa kn....
apa2 pon blh jd....

blum tentu org yg kita syg gila2 skrg nie akn kekal gan kta smpai bla2..

sb jodoh,ajal semua 2 kn d tgn Tuhan,
xdk org yg blh ckp..







xmustahil suatu hari nnt!!!

saling mengingat..
untuk aku..
untuk kamu..
untuk semua...




Friday, 14 September 2012

Kawan Ibarat TOUCH & GO

Kawan Ibarat TOUCH & GO




apa yg korang tahu pasal kawan
aku nk cita skit la psal kawan yg aku taw.. 
bagi aku kawan semua sama ja..
xsemua org yg kawan gn kita btul2 nk kawan gan kita...
da stgh 2 kawan gan kita sb dia xde kwn..
da stgh 2 plak kwn sb nk ambl ksempatan kt ats kita..
korang tau ka kwn korang skrg nie,btl2 ikhlas kwn gan korang...

aku xnafikan la aku nie pon bkn byk sgt kwn,
mgkin sb aku nie pendiam skit,
2 yg xrmai sgt kwn..
tp aku xkisah la,aku malas nk b'gantung gan kwn sgt..
aslkn apa yg aku bt xdk org sbuk..
kebykkan kwn yg aku knl wak2 blajar,kmi dh x b'hubung dah,
semua dh bt hluan msing2..

mmg walau ramai mnapon kwn masa kta study dlu..
last2 pasti akn b'kurang bla dh hbis blajar..
sb 2 la org ckp kwn 2 ibarat touch & go..

apa pon aku akn sentiasa doakan kwn2 ku wlaupon diaorg xigt aku..

Monday, 10 September 2012

CINTA



Memang SAKIT..ketika kita BERHARAP seseorang menemani hidup kita tetapi TAKDIR berkata lain..hanya meninggalkan rasa SAKIT dan pedih..akan tetapi PERCAYALAH, hal itu sesuatu yang TERBAIK dari Allah..kerana sudah jelas, segala kehidupan, PILIHAN..di tentukan oleh yang MAHA KUASA..

Jangan pernah menangis, akibat orang yang kita HARAPKAN tidak selamanya bersama kita..namun MENANGISLAH saat kita lupa pada yang Maha Kuasa, segala kesusahah akan HILANG pada waktunya dan akan menimbulkan KEINDAHAN kelak, percayalah pada KebesaranNya..bahawa Allah Maha Tahu, mana yang terbaik untuk hamba-hambaNya..bahagia BUKAN berada dihujung jalan, tetapi di sepanjang jalan..~


> Seringkali, KECEWA itu hadir..mungkin atau memang kerana kita menaruh harapan BESAR pada manusia, bukan pula pada Allah.. ♥♥


Rupanya LEBIH BERAT menanggung AIR MATA di hati berbanding MENGESAT air mata di pipi..♥

Sunday, 9 September 2012

aktiviti berjalan kaki

10000 langkah Merdeka = 6.5 KM...



aktiviti nie anjuran KKM..kiteorg join ja.
penatnya,hnya org yg join ja tau...
sakit gila kaki....
tp alhamdulillah berjaya hbiskn tanpa masalah..
Program nie nak kita hargai & faham erti kemerdekaan yg org dulu lakukan..
nasib bek ptg nie xkeja,klu x,mmg pnat la,xtaw la bt keja pa, sb pakat msing2 ltih kn..

Esok plak nk start keja,xpa la keja ptg,leh la rhat g..

Saturday, 8 September 2012

isi hatiku!!!

salam...


rasa sunyi bila org yg kita syg xbgi perhatian..
mgkin da sb dia bt cm 2..
mgkin dia sibuk..
mgkin juga dia ada hal yg lebih penting..
mgkin juga dia myepi sb nak bagi kita ruang bersendiri..
semua berlaku bersebab,xada perkara yg berlaku tanpa ada sebab..

banyak benda yang berlaku dalam hidup nie
xsemua yg kita lakukan dalam hidup nie org akan suka..
xsemua org akan senang dengan khadiran kta..

semua nie ujian dari Nya...
semua yang berlaku ada hkmahnya..
mungkin Dia nak yg terbaik untuk kita..
mungkin Dia nak kita berdikari..
mungkin Dia nak kita lakukan sesuatu atas usaha kita sendiri

Thursday, 30 August 2012

MERDEKA!!!!

Tanggal 31 ogos...
Selamat menyambut hari kemedekaan ke 55


apa erti kemerdekaan kepada kita???

Merdeka!!! Merdeka!!! Merdeka!!!

Tuesday, 28 August 2012

I LOVE ISLAM




Sunday, 26 August 2012


Sesungguhnya segala puji dan syukur hanya untuk Allah. Kami memuji-Nya, memohon pertolongan kepada-Nya, dan memohon ampun kepada-Nya. Kami juga berlindung kepada-Nya dari keburukan jiwa-jiwa kami dan dari kejelekan amal-amal perbuatan kami. Barangsiapa yang diberi petunjuk oleh Allah maka tidak ada seorang pun yang dapat menyesatkannya, dan barangsiapa yang disesatkan oleh-Nya maka tidak ada seora

ng pun yang dapat memberikan petunjuk kepadanya. Kami bersaksi bahwa tidak ada sesembahan yang berhak untuk disembah selain Allah, yang tidak ada sekutu bagi-Nya. Kami juga bersaksi bahwa Muhammad bin ‘Abdillah adalah hamba dan utusan-Nya. Semoga shalawat dan salam senantiasa tercurah kepada Nabi Muhammad, keluargnya, para sahabatnya, dan orang-orang yang senantiasa berusaha mengikutinya hingga Hari Kiamat kelak.

Allah subhaanahu wa ta’ala berfirman, yang artinya:
“Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah sebenar-benar takwa kepada-Nya; dan janganlah sekali-kali kamu mati melainkan dalam keadaan beragama Islam.” (Surat Ali ‘Imran/3 – Ayat 102)

“Hai sekalian manusia, bertakwalah kepada Tuhan-mu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu, dan daripadanya Allah menciptakan istrinya; dan daripada keduanya Allah memperkembang biakkan laki-laki dan perempuan yang banyak. Dan bertakwalah kepada Allah yang dengan (mempergunakan) nama-Nya kamu saling meminta satu sama lain, dan (peliharalah) hubungan silaturahmi. Sesungguhnya Allah selalu menjaga dan mengawasi kamu.” (Surat An Nisaa’/4- Ayat 1)
  :)